Povinně zveřejňované informace

Povinně zveřejňované informace

1. Název

Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše, střední odborná škola, Praha 2, Resslova 8

2. Důvod a způsob založení

Za základní důvod založení naší školy považujeme věcné naplnění Čl. 33 Listiny základních práv a svobod, který stanoví povinnost státu poskytnout občanům přiměřené podmínky k bezplatnému vzdělávání na středních školách.

Stěžejním předpisem upravujícím postavení naší střední školy je zákon č. 561/2004 Sb., o základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Naše škola byla založena 7. října roku 1872 členy spolku „Merkur“, kteří prosadili myšlenku založení první obchodní akademie, kde vyučovacím jazykem bude český jazyk. Podařilo se jim to, jak bylo v té době obvyklé, díky sbírkám a obětavé práci množství význačných vlastenců (J. Otto, Dr. F. L. Rieger, Dr. F. Palacký, Dr. K. Sladkovský, V. Náprstek a mnoho dalších). V současné době je naše škola zřízena na základě zřizovací listiny Hlavního města Prahy a je řízena statutárním orgánem právnické osoby vykonávající činnost školy, Ing. Dagmar Krutskou, která je zároveň v souladu s § 166 školského zákona ředitelkou školy. Nad činností školy provádí dohled zřizovatel školy, Hlavní město Praha, a to prostřednictvím odboru školství, mládeže a sportu Magistrátu hlavního města Prahy. Dále škola podléhá v intencích školského zákona kontrolám ze strany Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a České školní inspekce.

3. Organizační struktura

Organizační schéma

4. Kontaktní spojení

5. Případné platby lze poukázat

Bankovní spojení PPF banka, a. s. 2001860001/6000. Vzhledem k tomu, že pro správné určení platby je nutné uvést konstantní symbol, je potřeba se vždy domluvit předem s pracovníkem školy. Číslo bude následně sděleno pracovníkem školy současně s variabilním symbolem identifikujícím platbu.

6. IČ

00638463

7. DIČ

CZ00638463

8. Dokumenty

9. Žádosti o informace

10. Příjem žádostí a dalších podání

Příjem žádostí a dalších podání je možný:
a) osobně v úředních hodinách v podatelně školy,
b) zasláním dokumentu v analogové (listinné) podobě na doručovací adresu školy,
c) zasláním e-mailové zprávy na elektronickou adresu podatelny,
d) prostřednictvím informačního systému datových schránek,
e) na přenosném technickém nosiči – maximální velikost jedné datové zprávy je 10 MB.

Informace o provozu podatelny a o podmínkách přijímání dokumentů

11. Opravné prostředky

Opravné prostředky je třeba podat písemně. Lhůta podání opravného prostředku je stanovena v poučení příslušného rozhodnutí. Opravné prostředky je možné podávat:
a) osobně v úředních hodinách v podatelně školy,
b) zasláním dokumentu v analogové (listinné) podobě na doručovací adresu školy, c) zasláním e-mailové zprávy na elektronickou adresu podatelny,
d) prostřednictvím informačního systému datových schránek,
e) na přenosném technickém nosiči – maximální velikost jedné datové zprávy je 10 MB.

Informace o provozu podatelny a o podmínkách přijímání dokumentů

12. Formuláře

13. Popisy postupů – návody řešení životních situací

https://portal.gov.cz/portal/obcan/

14. Předpisy

  • Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění
  • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
  • Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, v platném znění
  • Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), v platném znění
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění
  • Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném znění
  • Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění
  • Nařízení vlády č. 75/2005, o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, v platném znění
  • Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, v platném znění
  • Vyhláška č. 422/2023 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, v platném znění
  • Vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, v platném znění
  • Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku, v platném znění
  • Vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, v platném znění
  • Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, v platném znění

15. Úhrady za poskytování informací

Sazebník úhrad vynaložených v souvislosti s poskytováním informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:
Za každých započatých 30 minut mimořádně rozsáhlého vyhledávání informací Kč 100,–

Za pořízení

  • jednostranné kopie
    • A4 Kč 2,–
    • A3 Kč 3,–
  • oboustranné kopie
    • A4 Kč 3,–
    • A3 Kč 4,–

Za výtisk jedné stránky A 4 z tiskárny z počítače – Kč 3,–

Za pořízení technických nosičů dat:

  • CD Kč 10,–
  • DVD Kč 15,–

Za odeslání informací žadateli – náklady za použitou nebo požadovanou poštovní se hradí ve výši skutečných nákladů dle platného ceníku použitého provozovatele poštovních služeb.
Za balné paušál – Kč 30,–
Oznámení o vyřízení žádosti i poskytovaná informace se zasílají žadateli doporučeným psaním s doručenkou.

16. Licenční smlouvy

17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999

Úřední hodiny pro veřejnost

Úřední hodiny podatelny (sekretariátu) jsou v pracovní dny (mimo prázdniny) stanoveny takto:

pondělí8:00 – 12:00 h a 13:00 – 15:00 h
úterý8:00 – 12:00 h a 13:00 – 15:00 h
středa8:00 – 12:00 h a 13:00 – 17:00 h
čtvrtek8:00 – 12:00 h a 13:00 – 15:00 h
pátek8:00 – 12:00 h a 13:00 – 14:00 h

INFORMACE o provozu podatelny a o podmínkách přijímání dokumentů

Doručovací adresa: Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše, střední odborná škola, Praha 2, Resslova 8 Resslova 8, Praha 2, 120 00

Funkci podatelny vykonává na výše uvedené adrese sekretariát školy. Na podatelně jsou přijímána podání dokumentů v analogové (listinné) podobě i dokumentů v digitální podobě doručované na technických nosičích dat.

Úřední hodiny podatelny – viz výše

Nevyžádaná reklamní či obchodní sdělení (tzv. spam) nebudou podatelnou zpracovávána. V případě, že je doručený dokument neúplný nebo nečitelný či poškozený a lze určit jeho odesílatele a kontaktní údaje odesílatele, vyrozumí jej podatelna o zjištěné vadě a vyzve k jejímu odstranění. Pokud není vada odstraněna, není dokument dále zpracováván. Není-li podatelna schopna určit odesílatele dokumentu, který má výše uvedené vady, dále jej nezpracovává.

Podání dokumentů v digitální podobě (datovou zprávu) je možné učinit těmito způsoby: a) zasláním e-mailové zprávy na elektronickou adresu podatelny, b) prostřednictvím informačního systému datových schránek, c) na přenosném technickém nosiči – maximální velikost jedné datové zprávy je 10 MB.

Elektronická adresa podatelny: cao8@cao8.cz
ID datové schránky: cfbxgxz

Pravidla pro podání na přenosném technickém nosiči dat:
Přípustným přenosným technickým nosičem dat (dále jen „nosič“) je CD, DVD nebo USB flash disk. Na jednom nosiči může být pouze jedno elektronické podání. Podatelna zjistí, zda je dokument doručený v digitální podobě na nosiči úplný, lze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, neobsahuje škodlivý kód a je v datovém formátu, který je pro příjem digitálních dokumentů povolen (viz níže). V případě zjištění výše uvedené vady dokumentu vyzve podatelna odesílatele k jejímu odstranění. Pokud není vada odstraněna, není dokument dále zpracováván. Předaný nosič se vrací pouze na výslovnou žádost uplatněnou při jeho podání podatelně.

Pravidla pro podání dokumentů v digitální podobě doručených na elektronickou adresu podatelny a prostřednictvím systému datových schránek: ++ Nevyžádaná reklamní či obchodní sdělení (tzv. spam) nebudou podatelnou zpracovávána. Pokud je součástí jednoho elektronického podání více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou elektronickými přílohami tohoto podání. Podatelna zjistí, zda je dokument doručený v digitální podobě, včetně datové zprávy, v níž je obsažený, úplný, lze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, neobsahuje škodlivý kód a je v datovém formátu, který je pro příjem digitálních dokumentů povolen (viz níže). V případě zjištění výše uvedené vady dokumentu vyzve podatelna odesilatele (pokud je znám) k jejímu odstranění. Pokud není vada odstraněna, není dokument dále zpracováván. Na adresu elektronické pošty odesílatele odešle e-podatelna potvrzení o doručení dokumentu. Potvrzení informuje odesílatele o datu a času doručení dokumentu a charakteristiku datové zprávy, v níž byl dokument obsažen, umožňující její identifikaci. Pokud odesílatel toto potvrzení neobdrží nebo není vyzván k nápravě vad v podání, znamená to, že zpráva nebyla řádně doručena a podání je nezbytné zopakovat. Potvrzení o doručení, příjmu a zaevidování elektronického podání není potvrzením o řádnosti doručení podání například ve smyslu správního řízení. Odesílatel proto může být ještě následně vyzván k doplnění náležitostí podání dle jiného právního předpisu.

Datové formáty povolené pro příjem dokumentů v digitální podobě:

Statické textové dokumenty a statické kombinované textové a obrazové dokumenty: PDF, verze 1.7 a vyšší, PDF/A, ISO 19005, TXT, RTF, DOC/DOCX, dokument ve formátu textového editoru Microsoft Word verze 6.0 a vyšší (nesmí obsahovat makro), XLS/XLSX, ZFO (datový formát ZFO je určen pouze pro účely zpracování technologickými datovými schránkami).

Statické obrazové dokumenty: PNG, ISO/IEC 15948, TIF/TIFF, revize 6 – nekomprimovaný, JPG/JPEG/JFIF, ISO/IEC 10918.

Dynamické obrazové dokumenty: MPEG-2, ISO/IEC 13818, MPEG-1, ISO/IEC 11172, GIF.

Zvukové dokumenty: MPEG-1 Audio Layer II nebo MPEG-2 Audio Layer II (MP2), MPEG-1 Audio Layer III nebo MPEG-2 Audio Layer III (MP3), WAV, PCM.

Databáze: XML, kde součástí předávaného dokumentu v datovém formátu XML je popis jeho struktury pomocí schématu XML nebo Document Type Definition (DTD).

Úřední deska

Na elektronické úřední desce se zobrazují aktuální vývěsy, které jsou umístěny na úřední desce umístěné u vchodu do budovy školy v ulici Resslova 8.

Volná pracovní místa

V současné době máme všechny pedagogické i nepedagogické úvazky obsazené.

Veřejné zakázky

V současné době nejsou aktuální žádné veřejné zakázky.

Přejít nahoru