Cílem vyučovací jednotky je prohloubit znalosti žáků ve vybraných historických obdobích či tématech a hlubší rozvoj historického myšlení. Důraz je kladen na propojení získaných historických znalostí a dovedností s tvorbou praktických výstupů na počítači. Žáci budou vytvářet (nejen) mediální obsahy, rozšiřovat své schopnosti práci s vybranými počítačovými programy a své výstupy prezentovat. Předmět žáky vybaví teoretickými znalostmi o histori, a zároveň budou schopni získané znalosti vizualizovat pomocí počítačových výstupů a prezentovat je. Tyto schopnosti mohou následně využít i ve svém osobním životě či kariéře. Každá druhá hodina bude vyučována formou tandemu s vyučujícím informatiky.
Ve čtvrtém ročníku (zejména ve druhém pololetí) je větší pozornost věnována přípravě studentů k maturitě z toho předmětu.
Učivo tvoří tato základní témata:
- hmotné výstupy – časová osa, esej, plakát, malba, 3D model, model hradu
- mediální výstupy – instagramový profil, prezentace, informativní video, průzkum veřejného mínění, podcast, novinová reportáž
- dramatické výstupy – debata, divadelní představení, virtuální výstava, parlament
- digitální výstupy – mapování vesnice, porovnání mediálních narativů, AI model